Օմանի արտգործնախարարը հայտարարել է, որ Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլը տեղի կունենա հաջորդ ուրբաթ՝ Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Իրանի և ԱՄՆ-ի պատվիրակությունները Թեհրանի միջուկային ծրագրի և ԱՄՆ-ի պատժամիջոցների վերացման վերաբերյալ չորս փուլ են անցկացրել Օմանի մայրաքաղաք Մասկատում և Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Բացի այդ, Իրանը, Ֆրանսիան, Գերմանիան և Մեծ Բրիտանիան ուրբաթ բարձր մակարդակի հանդիպում են անցկացրել Ստամբուլում։               
 

«Քանի դեռ կինոն բիզնես չէ Հայաստանի համար, մեր գործարարները ներդրումներ չեն անի»

«Քանի դեռ կինոն բիզնես չէ Հայաստանի համար,  մեր գործարարները ներդրումներ չեն անի»
13.06.2014 | 12:41

Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնը տարվա ընթացքում իրականացնում է տարաբնույթ նախագծեր` «Հայակ» մրցանակաբաշխություն, «Կինոաշուն», ֆրանսիական «Ամենակարճ ցերեկը» փառատոն և այլն: Կինոկենտրոնի տնօրեն ԳԵՎՈՐԳ ԳԵՎՈՐԳՅԱՆԸ «Իրատես de facto»-ի հետ զրույցում նշեց, որ կինոկենտրոնի առաքելությունը ֆիլմ արտադրելը չէ, ինչպես շատերին է թվում, այլ ֆիլմ արտադրողների համար նպաստավոր պայմաններ ստեղծելը. ֆոնդերին ծանոթացնելը, համաշխարհային կինոկառույցներին միանալը, որոնք ինչ-որ չափով օժանդակում են կինոարտադրությանը, համատեղ արտադրություններ կազմակերպելու հնարավորություններ ստեղծելը և այլն: «Մեր խնդիրը կինոմշակութային քաղաքականություն իրականացնելն է: Կինոն Հայաստանում, ինչպես ողջ աշխարհում, արտադրում են պրոդյուսերները»,- ընդգծեց Գևորգ Գևորգյանը:

-Ի՞նչ սկզբունքով են ընտրվում ֆիլմերը, որոնց պետք է աջակցի պետությունը:
-Մեզ հայտ են ներկայացնում (ռեժիսոր, սցենար, ստեղծագործական խումբ, նախահաշիվ, ժամկետ, աջակցության չափ), գեղարվեստական խորհուրդը որոշում է` պետական աջակցություն պե՞տք է տրամադրվի, հաշվի առնելով գեղարվեստական արժեքը, թեմայի արդիականությունը, բյուջեի չափը, ռեժիսորի կենսագրությունը կամ խոստումնալից լինելը և այլ հանգամանքներ: Ստեղծագործական որակին, իհարկե, հետևում ենք, բայց մնացած ճանապարհը` ֆիլմի նկարահանումները ժամանակին ավարտելը, փառատոնային, դիստրիբյուտորական հաջողությունները պիտի հարթեն պրոդյուսերները: Ամեն տարի 17-18 նախագիծ է ներկայացվում, ֆինանսավորվում են 4-5-ը: Գեղարվեստական կինոյին տրվող պետական աջակցությունը կես միլիոն է: Նախկին Խորհրդային Միության երկրներում կես միլիոն մեկ ֆիլմին էր հատկացվում, մենք այդ գումարով մի ամբողջ կինոարտադրություն ենք սկսում:
-Ասում են` այն կենտրոնները, որ գումար են տրամադրում և աջակցում ֆիլմերի ստեղծմանը, երիտասարդ ռեժիսորներին տարբեր պատճառներով մերժում են, նախապատվությունը տալիս են տարեց և փորձ ունեցող ռեժիսորներին:
-Հետխորհրդային շրջանում, մինչև 2000 թվականը, ֆիլմարտադրության մասին խոսելն անհնար էր: Ֆինանսավորում չկար, ճիշտ է, կինոն որպես այդպիսին պահպանվեց, տարեկան մեկ ֆիլմ ուշացումով նկարահանվում էր: 2000-ից հետո որոշակի աշխուժություն սկսվեց: Երբ 2006-ին ստեղծվեց «Հայաստանի ազգային կինոկենտրոն» ՊՈԱԿ-ը, ես մտավախություն ունեի, որ կինոն կվերանա: Փող չկար, ռեժիսորներ, օպերատորներ չկային, բոլորը գնում էին: Փորձեցի հետաքրքրություն ստեղծել, նախագծեր իրականացնել` կինոարտադրության պրոցեսի մեջ ներգրավելով երիտասարդներին, անկախ նրանից, երեքրոպեանո՞ց ֆիլմ կնկարահանեն, թե՞ լիամետրաժ: Այսօր երիտասարդներն այնքան շատ են ներգրավված կինոպրոցեսի մեջ, որ ով ասես կինո է նկարահանում, տարվա մեջ 50-ից ավելի հայտ ենք ստանում: Արդյունքում շատերը եկան դեպի կինո: Այսօր մեծ թվով ֆիլմեր են նկարահանվում` լիամետրաժ, կարճամետրաժ, վավերագրական, անիմացիոն: Մենք հույս ունեինք, որ քանակը նաև որակ կբերի, կհայտնաբերենք Փելեշյաններ, Փարաջանովներ: Որակական առումով առայժմ սպասված արդյունքը չկա, բայց արդեն նկատվում է դրական տեղաշարժ հատկապես անիմացիոն, կարճամետրաժ, վերջին տարիներին նաև գեղարվեստական կինոյում:
-Կարո՞ղ եք առանձնացնել մի քանի ֆիլմ:
-«Թևանիկը», որն արդեն ցուցադրվել է Կաննի փառատոնի կինոշուկայում: Մինչև տարեվերջ կունենանք բավական լավ ֆիլմեր: Էդգար Բաղդասարյանի, Վիգեն Չալդրանյանի, Արամ Շահբազյանի, Արմեն Սիմոնյանի ֆիլմերի մասին է խոսքը: Պետք է հաշվի առնենք, որ հայկական նոր կինոյի մուտքն սկսվել է 2000-2006-ից: Իսկ 10-12 տարին շատ կարճ ժամանակահատված է կինոյի աճի համար: Արդեն անդամագրված ենք եվրոպական կինոկառույցների, համատեղ արտադրության պայմանագրեր ունենք, այս ամենը լրացուցիչ խթան կլինի մեր նախագծերը դրսից ֆինանսավորելու, առհասարակ, կինոյի զարգացման հարցում:
-Կինոն թե՛ դրսում, թե՛ ներսում ներկայացնելու համար շատ կարևոր է գովազդը: Ի՞նչ է արվում այս առումով:
-Դա մեր ամենամեծ խնդիրն է, բյուջեում գովազդի համար գումար չկա: Քանի դեռ կինոն բիզնես չէ Հայաստանի համար, մեր գործարարները ներդրումներ չեն անի: Առայժմ չունենք նաև կինոյի մասին օրենք, որոշակի արտոնություններ չկան այն մարդկանց համար, ովքեր ներդրումներ պետք է անեն: Կինոյի մասի օրենքի նախագիծը մշակման փուլում է: Մենք Ֆրանսիայի ազգային կինոկենտրոնի հետ համատեղ արտադրության պայմանագիր ենք ստորագրելու, պայմաններից մեկն էլ կինոյի մասին օրենքի կարգավորումն է: Իրենք նույնպես մշակում են, համատեղ նախագիծը կներկայացնենք Ազգային ժողովին:
-Պարոն Գևորգյան, իսկ ի՞նչ հաջողություններ է գրանցում հայկական կինոն Կաննում: Արդյոք սա այն դե՞պքն է, երբ զուտ մասնակցությունը կարող ենք համարել հաջողություն:
-Սխալ կարծիք է ձևավորվել: Նախ ասեմ, որ մենք վեց տարի է` մասնակցում ենք Կաննի փառատոնի շրջանակում գործող կինոշուկային, ոչ թե փառատոնին: Դրանք տարբեր բաներ են: Կինոշուկան կարող էր լինել ուրիշ տեղ, ուրիշ ժամանակահատվածում: Կաննում է իրականացվում, որովհետև աշխարհի բոլոր կինոգործիչներն այնտեղ են, հարմար է շփվելը, ֆիլմերը տեսնելը, համագործակցելը: Մասնակցությունն այնքանով է նպաստավոր, որ ֆիլմերը փառատոնային ճակատագիր են ունենում, պայման է ստեղծվում համատեղ արտադրության, ֆիլմերը գնելու, ֆինանսավորելու համար: Այս տարի մեզ համար նպաստավոր էր ոչ միայն կինոշուկան: Փառատոնի մրցութային ծրագրում հայազգի երկու ռեժիսորի ֆիլմեր էին ներկայացված` Ատոմ Էգոյանի «Գերուհին» և պետերբուրգցի ռեժիսոր, լրագրող Էվելինա Բարսեղյանի «Մեկը ձեզ սիրում է» կարճամետրաժ ֆիլմը: Այլ խնդիր է, որ հայաստանցի ռեժիսորների ֆիլմեր դեռ չկան մրցույթում: Կաննի հատուկ ծրագրում ցուցադրվեց Փարաջանովի «Նռան գույնը» ֆիլմի վերականգնված տարբերակը (վերականգնել է Մարտին Սկորսեզեի ֆոնդը): Դա մեծ նվաճում է, որովհետև այդ ծրագրով ցուցադրվում են աշխարհի լավագույն ֆիլմերը: Հույս ունեմ, որ շուտով կունենանք նաև փառատոնային հաջողություններ: Շատերն ասում են՝ ադրբեջանական կարճամետրաժ ֆիլմ է մասնակցել Կաննի փառատոնին, ըստ էության, դա ռուսական ֆիլմ է` ադրբեջանական փողերով:
-Ցեղասպանության մոտեցող 100-ամյա տարելիցին ընդառաջ կարևորվում է համատեղ արտադրության մեկ-երկու ֆիլմ ունենալու հրամայականը: Ի՞նչ է արվում այս առումով:
-Ցեղասպանության 100-ամյակի միջոցառումները համակարգող հանձնաժողովում հարցը դեռ քննարկման փուլում է: Մենք ներկայացրել ենք վեց նախագիծ: Կարծում եմ՝ կհաստատվեն, ու քիչ միջոցներով կունենանք հինգ-վեց ֆիլմ` անիմացիոն, գեղարվեստական, վավերագրական:
-Սա այն դեպքն է, երբ քանակը որոշիչ չէ: Համաշխարհային հնչողությամբ կինոյի սպասելիքներ ունենք բոլորս:
-Լավ ֆիլմ ասածը հարաբերական է: Լավ նախագծեր կան: Համատեղ արտադրության վավերագրական ֆիլմեր ունենք տարբեր երկրների հետ: «Հիշատակի պատը» նկարահանվում է Ավստրիայում, Գերմանիայում, Շվեյցարիայում, Անգլիայում: «Բանտարկված հոգիներ» ֆիլմի համար աշխարհի տարբեր ֆոնդերից նյութեր են հավաքվում: Սերժ Ավետիքյանի «Մշո ճառընտիր» ֆիլմին 16 երկիր է միացել, Առաջին համաշխարհային պատերազմի մասին ալմանախ է, այդ համատեքստում ներկայացվում է նաև Ցեղասպանությունը: Աշխարհի բոլոր երկրներում ցուցադրվելու է: Մենք փորձել ենք անել առավելագույնը: Բայց որպես գեղարվեստական ֆիլմ, որ դիտարժան կլինի, հանուն դերասանի, ռեժիսորի աշխարհը կնայի, նման նախագծեր կան, քննարկման փուլում են:
-Ի՞նչ կասեք հայկական ֆիլմերի թվայնացման գործընթացի մասին: Որակո՞վ են արված, ֆիլմերի ո՞ր մասն է թվայնացվել: Կան դիտարժան ֆիլմեր, որ կարելի է տեսնել ռուսական հեռուստաընկերություններում, իսկ մեզ մոտ թվայնացված տարբերակը չկա:
-Թվայնացվեց ֆիլմերի մի մասը, ու գործընթացը չշարունակվեց: Նախ` թվայնացնելն էլ հարաբերական է: Ըստ էության, թվայնացվեց, ոչ թե վերականգնվեց: Դրանք լրիվ տարբեր բաներ են: Վերականգնվեց, ինչպես ասացի, «Նռան գույնը», ծախսվեց 260 հազար եվրո: Թվայնացումն ընդամենը կրիչի փոփոխություն է, ժապավենի վրա եղած խոտանը պահպանվել է թվային կրիչում: Ավելին, թվայնացման ժամանակ, բացի տեխնիկական խոտանից, ստեղծագործական լուրջ խոտան է եղել, որն անհանգստացրել է ռեժիսորներին, նրանց ժառանգներին: Օրինակ, Ալբերտ Մկրտչյանի «Մեր մանկության տանգոն» ֆիլմում, երբ արևը մայր է մտնում, բակում սկսվում է տանգոյի պարը: Հատուկ ռեժիմ է՝ սկսում է մթնել, սկսվում է պարը: Թվայնացված տարբերակում չի պահպանվել այդ անցումը, ստացվում է՝ ցերեկվա 12-ին մարդիկ բակ են իջնում, սկսում են պարել: Հենրիկ Մալյանի «Կտոր մը երկինք» ֆիլմում Թորիկի տունը սև ու սպիտակ է նկարահանված, ընդգծվում է տարբերությունը հարուստների տներից: Գույներ են տվել, բոլորը միանման են դարձել:
Ամբողջ աշխարհն անցել է թվային կրիչի, ժապավենային ցուցադրում գրեթե չկա: Թվայնացումն օգուտ է տվել այն իմաստով, որ հնարավորություն կա ֆիլմերը ցուցադրելու, նայելու, սակայն ֆիլմերի մեծ մասը թվայնացված չէ: Աշխատանքն իրականացնում էր «Գաֆէսճյան» հիմնադրամը: Հիմա, կարծես, ոչինչ չեն անում: Դեռ մի տարի կա մինչև իրավասությունների ավարտը: Ըստ էության, պայմանագրային պարտավորություններն իրականացված չեն, և ոչ միայն թվայնացման հարցում:
-Ի՞նչ կլինի «Հայֆիլմի» հետ մեկ տարի հետո:
-Դա արդեն պետությունը պետք է որոշի, պետական պայմանագիր կա, պայմանագրում որոշակի առաջադրանքներ կան, պայմաններ: Ի՞նչն է արված, ի՞նչ պետք արվի, կերկարացվի՞ ժամկետը, ժամանակ կտա՞ն շարունակելու աշխատանքը, տույժի՞ կենթարկեն, կտան, հե՞տ կվերցնեն, կվաճառե՞ն՝ այս ամենը կորոշի հատուկ հանձնաժողովը:

Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2220

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ